Pieczone szparagi z posypką pistacjowo-cytrynowo-bazyliową

Sezon szparagowy rozpoczęty, a więc trzeba z niego korzystać na całego. Dzisiaj przygotowałam dla was bardzo prosty i przepyszny sposób na zielone szparagi. Musicie koniecznie spróbować. Mówię wam – niebo w gębie.

Pieczone szparagi z posypką pistacjowo-cytrynowo-bazyliową to bardzo proste danie, które można potraktować jako przystawkę lub dodatek do dania głównego. Jest pyszne np. z dodatkiem pieczonych ziemniaków. Do tego można dodać jakieś kotleciki ze strączków, kiszoną kapustę, sałatkę z zielonych liści (np. szpinaku) z sosem winegret i pyszny wiosenny obiad gotowy.

Takie upieczone szparagi można również pokroić na mniejsze części i wymieszać z ugotowaną komosą ryżową albo brązowym ryżem czy bulgurem, dodać posypkę, ewentualnie nieco oliwy, przyprawić do smaku solą, pieprzem i sokiem z cytryny, wymieszać i gotowe.

Pieczone szparagi z posypką pistacjowo-cytrynowo-bazyliową

Drukuj przepis
Porcje: 2

Składniki

  • pęczek zielonych szparagów
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1,5 -2 łyżki oliwy
  • sok z cytryny
  • sól
  • pieprz
  • Posypka:
  • 20 gram wyłuskanych pistacji drobno posiekanych
  • skórka z 1 cytryny (najlepiej obrać ją za pomocą specjalnego obieraka do cytrysów) drobno pokrojonych
  • 3-4 łyżki posiekanej drobno świeżej bazyli

Przygotowanie

1

Szparagi dokładnie umyć, osuszyć i odłamać ich zdrewniałe końce, włożyć do miski.

2

Dodać oliwę, przeciśnięty przez praskę czosnek, dużą szczyptę soli i wymieszać za pomocą dłoni.

3

Tak przygotowane szparagi położyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i włożyć do piekarnika nagrzanego na 190 °C.

4

Piec 15-20 minut.

5

W międzyczasie przygotować posypkę; wymieszać ze sobą pistacje, skórkę z cytryny i bazylię.

6

Upieczone szparagi wyjąć z piekarnika i wyłożyć na talerz, skropić sokiem z cytryny i posypać posypką pistacjowo-cytrynowo-bazyliową.

Notatki

W wersji dla niecierpliwych szparagi można zgrillować na patelni zamiast je piec.
Posypka pistacjowo-cytrynowo-bazyliowa to moja wariacja gremolaty, która w klasycznej wersji składa się z posiekanej natki pietruszki, czosnku i skórki cytrynowej.
Moja wersja ma orzechy, ale nie ma czosnku. Jeśli macie ochotę, możecie dodać do niej również drobniutko posiekany świeży czosnek.
Zachęcam was również do wypróbowania tego dania z klasyczną gremolatą. Też będzie pysznie.

Spróbuj również