Zielony hummus ze szpinakiem i pieczonym czosnkiem

Dzisiaj zielony hummus ze szpinakiem – przepyszny na razowym chlebku z awokado, rzodkiewką  czy pomidorami.

W naszej kuchni zielono. Codziennie jemy mnóstwo zieleniny pod każdą postacią. Przemycać w zasadzie jej nie muszę, bo mój Syn lubi zielone i jest w stanie zjeść nawet pół główki sałaty, o tak bez niczego. Natomiast żeby nie było nudno i monotonnie robimy koktajle, pesto, sałatki i przeróżne pasty. Oto jedna z nich.Wspaniała na razowym chlebku, z dodatkiem pokrojonego awokado, rzodkiewki, pomidorów, pestek dyni lub słonecznika.

Dzisiaj hummus w towarzystwie pierwszych ogrodowych plonów – naszej własnej rzodkiewki :-) Ale jestem dumna z tej rzodkiewki :-) Powinna jeszcze trochę posiedzieć w ziemi, ale nie mogłam się jej oprzeć :-)

Hummus ze szpinakiem i pieczonym czosnkiem

Drukuj przepis

Składniki

  • 1 1/2 szklanki ugotowanej ciecierzycy
  • 3 garście świeżego szpinaku
  • 2 duże upieczone ząbki czosnku
  • 2 łyżki pasty tahini
  • 3-4 łyżki soku z cytryny
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • sól i/lub dobrej jakości sos sojowy

Przygotowanie

1

Wszystkie składniki wkładamy do blendera i miksujemy na gładką masę. Gdyby konsystencja hummusu była za gęsta, należy dodać troszkę wody.

Notatki

Zamiast pieczonego czosnku, można dodać surowy.

Spróbuj również

  • śliczne

  • DL

    Dla Pani dietetyk – Wykazano, że nie tylko wykorzystanie wapnia ze szpinaku jest niskie, ale sam szpinak może obniżać stopień przyswajalności wapnia z innych źródeł. Poza tym szpinak czesto hodowany jest na gruntach poprzemyslowych i nie jest moim zdaniem zdrowy zwlaszcza dla dzieci.

  • Magdalena

    To prawda, że szpinak może hamować wchłanianie wapnia podobnie jak truskawki, które zawierają dużo szczawianów.Dlatego warto w danym dniu kolejny posiłek przygotować w oparciu o produkty wysokowapniowe np. podać dziecku rybę lub makaron razowy z brokułami i migdałami.
    Szpiank znajduje się w pierwszej dziesiątce produktów o wysokiej gęstości odżywczej (ilość fitozwiązków na j. kalorii) i nie powinno go zabraknąć w diecie dzieci i dorosych. Szpinak jaki i inne warzywa liściaste najlepiej kupować z upraw ekologicznych.

  • Pingback: Kolacja we dwoje()

  • Pingback: Hummus z pieczoną papryką | Ammniam()