Smoothie bowl z kaszą jaglaną, jarmużem i truskawkami

Smoothie bowl, czyli koktajl w misce podany z różnymi owocami i bakaliami. To świetny pomysł na zdrowe i proste śniadanie dla małych i dużych.

Komponując taki koktajl w misce zwracam uwagę na to, aby nie tylko dobrze smakował, ale również był sycący i dostarczał mnóstwa składników odżywczych. Często dodaję do niego zatem:

  • zielone liście (jarmużu, szpinaku, rukwi, roszponki, sałaty rzymskiej, kapusty bok choy ect.), bo to najbardziej odżywczy pokarm, jest niskokokaloryczny, a jednocześnie napakowany olbrzymią ilością witamin, minerałów i innych cennych fitozwiązków.
  • owoce jagodowe ( truskawki, maliny, jagody, borówki ect.), bo są pyszne i bogate w substancje przeciwzapalne i przeciwnowotworowe.
  • ugotowaną kaszę, granolę lub musli, aby koktajl był sycący i zawierał m.in. witaminy z grupy B.
  • orzechy, pestki, nasiona, aby wzbogacić koktajl m.in. o białko i zdrowe tłuszcze.

Dzisiejsza propozycja to smoothie bowl z dodatkiem kaszy jaglanej, jarmużu i truskawek. Pyszny. Spróbujcie koniecznie.

Smoothie bowl z kasza jaglaną, jarmużem i truskawkami

Drukuj przepis
Porcje: 2-3 porcje

Składniki

  • 1 szklanka ugotowanej wcześniej kaszy jaglanej
  • 1/2 - 1 szklanka jarmużu
  • 1 banan
  • 1 mango
  • 1/3 -1/2 szklanki soku z pomarańczy lub wody
  • sok z cytryny
  • truskawki
  • posiekane migdały

Przygotowanie

1

Wszystkie składniki oprócz truskawek i migdałów włożyć do blendera i zmiksować na gładki koktajl.

2

Przelać do miseczek, na wierzchu ułożyć pokrojone w ćwiartki truskawki, posypać migdałami.

Notatki

Mango można zamienić na dojrzałą gruszkę lub dwie. Zamiast truskawek można dodać inne sezonowe owoce .

Spróbuj również