Kasza jaglana nieco egzotycznie

Na letnie śniadanie lub deser – jaglanka w nowej odsłonie. Tym razem z  sokiem ananasowym, wiórkami kokosowymi i sezonowymi owocami.

Dzisiejsze danie to jeden z naszych hitów tego lata. Pyszne, proste i bez cukru.
Wpadłam na pomysł, żeby klasyczny duet ananas i kokos połączyć z kaszą jaglaną. Do tego ulubione sezonowe owoce i ot co powstało :-)

Kasza jaglana  ananasowo-kokosowa

(około 5-6 porcji)

Danie dla maluszka po 12 m.ż.
Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie,zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek. E. Lorenc, dietetyk.

Składniki:
3/4 szklanki kaszy jaglanej,
2,5 szklanki prawdziwego soku z ananasa (użyłam Marvit),
2 łyżeczki mielonej wanilii lub cukru trzcinowego z prawdziwą wanilią (wtedy będzie nieco cukru),
1 szklanka lekko podprażonych wiórków kokosowych,
ulubione owoce sezonowe ( u nas maliny, morele, borówki),
siemię lniane .

Kaszę jaglaną należy wypłukać i sparzyć wrzątkiem. Wsypać do garnka zalać sokiem ananasowym  i gotować na małym ogniu pod przykryciem do momentu, aż sok zrówna się z poziomem kaszy. Odstawić z ognia i trzymać pod przykryciem jeszcze około 10 minut. Następnie do kaszy dodać wiórki kokosowe, wanilię i wszystko dokładnie wymieszać. Na końcu dodać ulubione sezonowe owoce i świeżo zmielone siemię lniane. Jeszcze raz delikatnie wymieszać. Gotowe !

Tak przygotowaną kaszę można zrobić również w wersji zapiekanej. Powstanie a’ la ciasto.
Należy dodać do niej jeszcze 2-3 łyżki zmielonych płatków owsianych (wtedy danie będzie zawierało gluten) lub mąki kukurydzianej, łyżkę oleju rzepakowego, wymieszać, przełożyć do małej formy keksówki lub kokilek. Wierzch tak przygotowanej kaszy przykryć owocami i piec w piekarniku nagrzanym do 180 °C przez około 20 minut. Gotową kaszę wyjmować z keksówki lub kokilek po całkowitym ostudzeniu.

W wersji zapiekanej kasza świetnie smakuje z morelami, malinami lub wiśniami.

Smacznego !

Wskazówki:

  1.  Gdy chcemy uzyskać rzadszą konsystencję kaszy, należy dodać do niej trochę więcej soku ananasowego lub innego płynu.
  2. Pod koniec gotowania do kaszy można dodać troszkę mleka kokosowego.
  3. Większe owoce takie jak morele, nektariny, czy gruszki należy drobno pokroić.

Spróbuj również

  • Ann

    pierwsza!!!

    zrobiłam z sokiem pomarańczowym wprawdzie, ale i tak efekt nas powalił :)

    a chyba sama nigdy bym na to nie wpadła

    pozdrawiam,
    Ania

  • Z chęcią zjadłabym tak podaną kaszę. Jest po prostu pyszna, a w takiej wersji cieszy oko. :)

  • Magdalena

    No to trzeba zrobić i już :)

  • Magdalena

    Ann, super !

  • juju

    no super! tylko… owies nie ma glutenu;) na szczescie:]