Wegański parmezan z migdałów i orzechów nerkowca

Słyszeliście o wegańskim parmezanie ? Jeśli kuchnia roślinna nie jest Wam obca z pewnością tak. Jeśli natomiast nie mieliście jeszcze okazji go poznać – koniecznie musicie to zrobić.

Wegański parmezan to posypka zrobiona z płatków drożdżowych, migdałów lub orzechów nerkowca i soli. Ma serowo-orzechowy smak. Jest świetnym dodatkiem do dań, w których  zwykle występuje klasyczny parmezan. Można posypać nim makaron, czy gnocchi, dodać do pesto, czy sałatki.

Oprócz walorów smakowych wegański parmezan posiada również cenne wartości odżywcze. Jest  bogaty  w białko, zdrowe tłuszcze, kwas foliowy i  inne witaminy z grupy B, witaminę E, potas, magnez, wapń, fosfor, chrom, cynk i selen.

Wegański parmezan to propozycja dla roślinożerców, alergików, osób chcących ograniczyć spożycie nabiału  i wszystkich tych, którzy lubią poznawać nowe smaki.

A co to są płatki drożdżowe ?

Otóż jest to produkt pierwotnej hodowli drożdży, które nie wykazują właściwości fermentacyjnych, są nieaktywne. Stanowią znakomity dodatek do wielu dań, dodając im serowego posmaku. Są dobrym źródłem witamin z grupy B. Nie zawierają jednak witaminy B 12 ( chyba, że taka witamina została do nich dodana). Płatki można kupić w sklepie ze zdrową żywnością. Najlepiej wybierać takie bez dodatków słodu, soli  czy mąki pszennej).

A teraz zapraszam po przepis na moją wersję wegańskiego parmezanu.

weganskiparmezan

Wegański parmezan z migdałów i nerkowców

Drukuj przepis

Składniki

  • 1/2 szklanki nerkowców
  • 1/2 szklanki blanszowanych migdałów
  • 1/4 szklanki płatków drożdżowych
  • 1/4-1/2 łyżeczki dobrej jakości soli

Przygotowanie

1

Wszystkie składniki zmiksować w blenderze z ostrzem s na drobny piasek.

2

Dodawać do makaronu, gnocchi, pesto, sałatek ect.

3

Przechowywać w szczelnym pojemniku.

weganskiparmezan2

Spróbuj również

  • genialny pomysł!

  • Robię taki czasem z samych migdałów. Staram się w niewielkich ilościach, bo jego obecność grozi wyjadaniem łyżką prosto z pojemnika :D

  • Uwielbiam przeróżne wersje tego parmezanu , twój jeszcze Magda tak pięknie pokazany .
    Ja Madziu za krowim czy kozim nabiałem nie przepadam ( no może masło jedynie) ale wszelakie domowe wegańskie podróby to inna inność -uwielbiam

  • kikimora, :-)

  • Dzięki, Ala. Cieszę się, że Ci się podoba :-) Wegańską inną inność i ja wielbię :-)

  • Pingback: 12 przypraw z całego świata i ich zastosowanie w kuchni roślinnej | roslinnepychotki()

  • Pingback: WIosenna sałatka pełna zdrowia | Ammniam()

  • Można bez płatków drożdżowych, prawda? Nigdzie takowych nie potrafię znaleźć u siebie :) Sól morska czy himalajska też da radę? :)
    uściski! Diana

  • Płatki drożdżowe dodają takiego serowego posmaku. Bez nich też można zrobić taki parmezan, ale smak będzie nieco inny.