Wegański parmezan z migdałów i orzechów nerkowca

Słyszeliście o wegańskim parmezanie ? Jeśli kuchnia roślinna nie jest Wam obca z pewnością tak. Jeśli natomiast nie mieliście jeszcze okazji go poznać – koniecznie musicie to zrobić.

Wegański parmezan to posypka zrobiona z płatków drożdżowych, migdałów lub orzechów nerkowca i soli. Ma serowo-orzechowy smak. Jest świetnym dodatkiem do dań, w których  zwykle występuje klasyczny parmezan. Można posypać nim makaron, czy gnocchi, dodać do pesto, czy sałatki.

Oprócz walorów smakowych wegański parmezan posiada również cenne wartości odżywcze. Jest  bogaty  w białko, zdrowe tłuszcze, kwas foliowy i  inne witaminy z grupy B, witaminę E, potas, magnez, wapń, fosfor, chrom, cynk i selen.

Wegański parmezan to propozycja dla roślinożerców, alergików, osób chcących ograniczyć spożycie nabiału  i wszystkich tych, którzy lubią poznawać nowe smaki.

A co to są płatki drożdżowe ?

Otóż jest to produkt pierwotnej hodowli drożdży, które nie wykazują właściwości fermentacyjnych, są nieaktywne. Stanowią znakomity dodatek do wielu dań, dodając im serowego posmaku. Są dobrym źródłem witamin z grupy B. Nie zawierają jednak witaminy B 12 ( chyba, że taka witamina została do nich dodana). Płatki można kupić w sklepie ze zdrową żywnością. Najlepiej wybierać takie bez dodatków słodu, soli  czy mąki pszennej).

A teraz zapraszam po przepis na moją wersję wegańskiego parmezanu.

weganskiparmezan

Wegański parmezan z migdałów i nerkowców

Drukuj przepis

Składniki

  • 1/2 szklanki nerkowców
  • 1/2 szklanki blanszowanych migdałów
  • 1/4 szklanki płatków drożdżowych
  • 1/4-1/2 łyżeczki dobrej jakości soli

Przygotowanie

1

Wszystkie składniki zmiksować w blenderze z ostrzem s na drobny piasek.

2

Dodawać do makaronu, gnocchi, pesto, sałatek ect.

3

Przechowywać w szczelnym pojemniku.

weganskiparmezan2

Spróbuj również