Rurki z suszonych owoców

Szybkie i proste w przygotowaniu, a do tego pyszne i  zdrowe – rurki z suszonych owoców. To świetna alternatywa dla kupnych batoników.

Dzisiaj słodka propozycja na małe co nieco – rurki z suszonych owoców. Nie dość, że bardzo smaczne, to jeszcze bogate w potas, wapń, magnez, żelazo, fosfor, błonnik oraz witaminy: A, C, E i witaminy z grupy B. To kolejny dowód na to, że można obdarować dzieci słodkościami, które nie są porcją pustych kalorii.

Rurki z suszonych owoców

(przepis na podstawie przepisu z Raw Foods Polska trochę zmodyfikowany) Deser dla maluszków po 12 m. ż.
Rozkład dań wg wieku jest rozkładem szacowanym. Każde dziecko jest inne i należy do jego diety podchodzić indywidualnie. Podając dziecku nowe danie,zawsze należy uważnie obserwować reakcję jego organizmu na ten posiłek.

Składniki:

40 g mąki migdałowej lub zmielonych migdałów bez skórki,
50 g niesiarkowanych suszonych wiśni (wcześniej namoczonych i odsączonych),
50 g pokrojonych, niesiarkowanych suszonych moreli (wcześniej namoczonych i odsączonych),
1 łyżka kakao,
1 łyżka wiórków kokosowych (opcjonalnie),
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej,
1 banan.

Suszone owoce zmiksować w robocie kuchennym lub za pomocą blendera na zbitą masę. Przełożyć do miseczki, dodać mąkę migdałową, kakao, wiórki i gałkę muszkatołową. Wszystko dokładnie wymieszać rękami. Następnie przełożyć powstałą masę na pergamin, uformować placek, starając się, aby kształtem przypominał prostokąt. Można użyć do tego wałka (na masę położyć drugi  kawałek pergaminu i dopiero wtedy wałkować). Gdy placek jest gotowy, na jego dłuższym boku położyć ćwiartkę banana i zrolować, tworząc rurkę (podobnie jak robiąc sushi). Rurkę można przeciąć na pół, tworząc dwie mniejsze i wyrównać końce. Z pozostałym ciastem i cząstkami banana postąpić podobnie jeszcze raz.

Smacznego!

Wskazówki:

  1. Zamiast banana, można dać inny owoc np jabłko.
  2. Zamiast suszonych wiśni i moreli można dać inny owoc, np. śliwki.
  3. Wiórki kokosowe można pominąć lub zastąpić np. sezamem, orzechami.
  4. Mąkę migdałową lub zmielone migdały można zastąpić siemieniem lnianym lub mąkę lnianą.
  5. Zamiast kakao można dodać karob (substytut kakao, słodki w smaku, zawiera głównie węglowodany, ma niską zawartość tłuszczu, hypoalergiczny)

Spróbuj również